top of page
old paper SS.jpg
logo-black.png

הרצאות

"ימים לראות"
מפגשים עם חובבי ספרות

פרסים ימים.png
peleg elkalay-1511.jpg

"יותר ממאור עיניו נחוץ לו לאדם שיראו אותו, שיהיה שם מישהו בחוץ שיראה"
 
עד כמה קשורים נושאי הכתיבה למחבר שכתב אותם? איך משתמשים בעובדות אמיתיות והופכים אותן לשקרים מרהיבים? איזה סודות אמיתיים שתולים בסיפור הבדיוני הזה?
 
במפגשים עם קוראים, אני מספרת על סופי, גיבורת הספר "ימים לראות" ומגלה - מדוע בחרתי לכתוב דווקא על גיבורה עיוורת, ואיך קשור העיוורון לחיי האישיים בפרט, ולחיים של כולנו בכלל?
אני מאפשרת להציץ אל אחורי הקלעים של הכתיבה - המחסומים והפחד מחשיפה שהינם חלק בלתי נפרד מהתהליך, וגם השמחה והאושר המופיעים כשאנו מממשים את החלקים היצירתיים שבתוכנו, ועושים לסיפור שלנו מקום בעולם.

המפגש מתאים לכל התכנסות של חובבי ספר – מועדוני קריאה, ספריות ציבוריות וכד'

ימים לראות.png
השחר של גאיה.png

"השחר של גאיה"
מפגשים עם תלמידים

פרסים גאיה.png

כבר יותר מעשור שאני פוגשת תלמידים בבתי ספר. בדרך כלל בחטיבות ביניים.
חלקם קראו ולמדו את הספר "השחר של גאיה" לפני המפגש, אותם אני מוצאת לא פעם כבר בשער הכניסה לבית הספר, מחכים לי בהתרגשות עם רשימת שאלות מסודרת, לפעמים עם ספר פתוח ועט לחתימה.
לעיתים התלמידים לא יודעים שום דבר על הסיפור, הם מגיעים למפגש כי "זה מה שכתוב במערכת", והסקרנות מתעוררת פתאום, בדקות הראשונות.
 
אני מספרת לתלמידים על הסיפור האישי שלי שמאחורי "השחר של גאיה", מקריאה קטעים מהספר, ומעלה לדיון משותף דילמות חברתיות שמוצגות בו. אני נהנית לראות למולי את העיניים הצעירות בולעות בשקיקה את דברי, צוחקות ביחד עם גאיה, לעיתים מתלחלחות מהתרגשות…
 
נכון, זה סיפור על ילדה שחולה בסרטן, אולם לא המחלה היא מרכז הסיפור, לא הצד "הרפואי" הוא לב המפגש. "כולם מתמודדים עם קושי", אני אומרת לילדים בתחילת דברי, ומבקשת מכל אחד לחשוב על הקושי הפרטי שלו. "השחר של גאיה" הוא סיפור על כוחות נפש ועל אופטימיות גדולה, אני יודעת ומאמינה כי המפגש מרגש, מעורר מחשבה, ומשאיר את הילדים עם חיבור לכוחות הטוב המצויים בהם, כפרטים וגם כקבוצה.

המפגשים מתקיימים דרך "סל תרבות" או בהזמנה אישית.
מתאים לכיתות ז' – ט'

bottom of page